Odpovede na vaše otázky môžete vyhľadávať nielen pomocou bežných vyhľadávačov, ale aj Q&A (Questions&Answers) služieb. Hlavný rozdiel spočíva v tom, že ak napr. do Google zadáte kľúčové slovo, výsledkom vášho vyhľadávania bude zoznam odkazov. Q&A služby vám ponúknu hotovú odpoveď bez toho, aby ste sa museli preklikávať desiatkami stránok. K najznámejším Q&A službám so všeobecným zameraním patria Yahoo Answers, Live QnA, Answerbag ap.
Odoo je pokusom o slovenskú Q&A službu, zatiaľ však len v beta verzii. Bol spustený vo februári tohto roku a má pred sebou ešte dlhú cestu. Do vyhľadávania môžete zadať otázku v prirodzenom jazyku. V prípade, že sa vám na ňu (s vysokou pravdepodobnosťou) nepodarí nájsť odpoveď, môžete svoju otázku nájsť pomocou ďalších nástrojov v ponuke. Za najväčší problém považujem základné chyby rozhrania, ktoré znižujú efektívnosť využívania Odoo. Spolu s narastajúcou komunitou by sa mohli do systému viac integrovať sociálne siete. Členovia komunity by mohli, podobne ako v prípade zahraničných služieb, odpovedať na otázky a hodnotiť a komentovať jednotlivé odpovede. Odoo umožňuje registrovaným členom iba vytvárať odpovede na otázky. Chýba tu však prepojenie na potreby komunity, vytváranie rozšíreného profilu, možnosti komunikácie... Odoo zatiaľ poskytuje len minimum možností a väčšinou nepoužiteľné odpovede. Napr. po zadaní otázky "Kto je prezidentom Slovenskej republiky?" mi Odoo poskytol odpovede na otázky, ktoré boli tematicky dosť vzdialené (pozri obrázok). Na prvom mieste som našla otázku: "Kto je Vladimír Mečiar?" (?!?) Verím, že v Odoo budú elementárne chyby rozhrania čo najskôr odstránené. V prípade, že bude Odoo komunita narastať, môžeme očakávať, že sa bude aj napĺňať báza otázok a odpovedí a že ponúkne viacero funkcií.
pošli do vybrali.sme.sk
Odoo je pokusom o slovenskú Q&A službu, zatiaľ však len v beta verzii. Bol spustený vo februári tohto roku a má pred sebou ešte dlhú cestu. Do vyhľadávania môžete zadať otázku v prirodzenom jazyku. V prípade, že sa vám na ňu (s vysokou pravdepodobnosťou) nepodarí nájsť odpoveď, môžete svoju otázku nájsť pomocou ďalších nástrojov v ponuke. Za najväčší problém považujem základné chyby rozhrania, ktoré znižujú efektívnosť využívania Odoo. Spolu s narastajúcou komunitou by sa mohli do systému viac integrovať sociálne siete. Členovia komunity by mohli, podobne ako v prípade zahraničných služieb, odpovedať na otázky a hodnotiť a komentovať jednotlivé odpovede. Odoo umožňuje registrovaným členom iba vytvárať odpovede na otázky. Chýba tu však prepojenie na potreby komunity, vytváranie rozšíreného profilu, možnosti komunikácie... Odoo zatiaľ poskytuje len minimum možností a väčšinou nepoužiteľné odpovede. Napr. po zadaní otázky "Kto je prezidentom Slovenskej republiky?" mi Odoo poskytol odpovede na otázky, ktoré boli tematicky dosť vzdialené (pozri obrázok). Na prvom mieste som našla otázku: "Kto je Vladimír Mečiar?" (?!?) Verím, že v Odoo budú elementárne chyby rozhrania čo najskôr odstránené. V prípade, že bude Odoo komunita narastať, môžeme očakávať, že sa bude aj napĺňať báza otázok a odpovedí a že ponúkne viacero funkcií.
pošli do vybrali.sme.sk
Komentáre